CSM

CSM / Фундація Центр Сучасного Мистецтва – неприбуткова неурядова організація, яка вбачає свою місію у підтримці розвитку і взаємодії некомерційних мистецьких практик. 

Виставка “Точки наближення: Дніпро”

Відкриття  середа, 5 квітня, 19:00.

Виставка працює з 6 до 14 квітня 2017

Години роботи: понеділок – субота, 12:00 – 19:00

 

Учасниці(ки): Юлія Костерєва, Лючія Макарі (Молдова-Нідерланди), Маріам Натрошвілі і Дету Джинчарадзе (Грузія), Сергій Попов, Оксана Чепелик, radio surrealism (Наталія Целюба).

 

Виставка стала результатом двох мистецьких резиденцій у Дніпрі та Харкові, в центрі уваги яких був людський вимір історії: досвіди війни очима вимушених переселенців, ветеранів АТО, волонтерів, які займаються допомогою військовим та цивільним, врешті – очима самих мешканців Дніпра та Харкова, обласних центрів, розташованих найближче до лінії фронту.

 

Природа травматичного досвіду (неважливо, індивідуального чи колективного) така, що через його складність та невимовність зазвичай неможливо підібрати слова, які змогли би влучно та вичерпно його описати. Але якщо ми не хочемо стати заручниками мовчання, єдиний вихід – переопис і переосмислення того, що сталося, знову й знову, з різною оптикою, під різними кутами, з різної історичної та географічної перспективи – що врешті допоможе висловити пережитий досвід в усій його повноті.

 

Виставка “Точки наближення: Дніпро” – це ще одна мистецька рефлексія, ще один внесок у процес переопису, здійснений сімома художниками й художницями з трьох країн (Грузія, Молдова, Україна), які вивчають широкий спектр людських досвідів війни. Через мистецтво досліджується посттравматична реабілітація, не лише фізична, але й психологічна (Оксана Чепелик). В одному з проектів зачіпається питання правди й ілюзії, коли заплутаність міжнародних політичних відносин вривається в життя і побут звичайної людини й може з джерела інформації про реальний стан речей перетворюватися на оманливу завісу, яка лише більше викривлює реальність (Сергій Попов). Ще одне питання – процес відчуження приватної історії від оповідача/оповідачки, спотворення та хибні інтерпретації цієї історії в процесі створення медійного продукту (Юлія Костерєва). Художники міркують над тим, як довго може тривати “тимчасовий стан” переміщених осіб, на прикладі грузинських внутрішніх переселенців та біженців, які колись рятувалися від війни в Абхазії, а сьогодні продовжують жити у тимчасових приміщеннях (Маріам Натрошвілі, Дету Джинчарадзе). Учасники проекту також не змогли оминути гостре питання пропаганди й мистецтва і спробували виявити внутрішні суперечності ідейного наповнення пісень, мелодій та звуків, які зазвичай супроводжують будь-яку війну (Лючія Макарі). Їх також цікавить “сіра зона” почуттів у ситуації, коли власна думка та емоції людини можуть не збігатися з суспільним “запитом” на емоції (radio surrealism / Наталія Целюба).

 

Вхід на виставку вільний.


Більше інформації про проект https://www.facebook.com/CCAFoundation/

 

Проект реалізується за підтримки The Black Sea Trust, A Project of the German Marshall Fund of the United States
Інформаційні партнери: KorydorУП. ЖиттяУкраїнський кризовий медіа-центрГромадське ТБ Дніпро, 9 канал, 51 канал, Культура Медіальна.